Skip to content

5 טיפים לכתיבת פוסט מנצח בפייסבוק

כאשר זה מגיע לשיווק באינטרנט ולרשתות החברתיות, כולנו רוצים להיות הטובים ביותר. בישראל, בעלי עסקים המשווקים את עצמם באינטרנט די תלויים באותם הרשתות, ובאופן ספציפי יותר בפייסבוק ואינסטגרם. לכן אפרסם היום 5 טיפים לכתיבת פוסט מנצח בפייסבוק.

רבים בעלי העסקים השואלים את עצמם, כיצד לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק, כיצד לכתוב פוסט שיגיע למספר הרב ביותר של אנשים. בעידן השיווק באינטרנט, מטרתו של כל עסק הוא להגדיל את המעורבות שלו עם לקוחותיו. כך הוא יוכל לעדכן אותם במבצעים חדשים, ולמשוך בעצמאותם לקוחות חדשים.

למה ואיך כותבים פוסט בפייסבוק? איך מצליחים ליצור את החיבור החשוב הזה בין העסק ללקוח שלו? על זה נדבר היום.

רוצים תשובה? תשאלו שאלה

בשיווק באינטרנט אם יש לכם שאלה, פשוט תשאלו אותה

הדרך הטובה ביותר לקבל תשובה, היא לשאול שאלה. נניח ואתם הבעלים של מסעדה עם תפריט אוכל רחב. ואתם מחפשים לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק, כזה שיביא מעורבות גדולה מצד העוקבים שלכם. יהיה עדיף לכם לפרסם סטטוס ששואל שאלה, מאשר פנייה ישירה.

הנה דוגמה:
״אין כמו לפתוח את הבוקר עם קרואסון שוקולד״.
יהיה עדיף לפרסם:
״איך אתם מעדיפים לפתוח את הבוקר שלכם?״.
ואם ישנה אפשרות, אז אפילו ליצור דיון סביב העניין.
״קרואסון שוקולד או חמאה? איך אתם אוהבים לפתוח את הבוקר שלכם״.
ככה תעוררו עניין רב יותר אצל הלקוחות שלכם, שפתאום יצטרכו להביע את עמדתם בנוגע לאוכל האהוב עליהם.
חוקי המציאות חלים גם בעולם הדיגיטלי, וכאשר אנו מתעסקים בשיווק בדיגיטל חשוב לזכור שאנחנו פונים לבני אדם. שיווק באינטרנט הוא רק דרך להגיע אל קהל היעד שלנו, אבל קהל היעד שלנו עדיין מגיב לריגושים. לכן על מנת ליצור חיבור בין העסק ללקוח, אנחנו צריכים לרגש את הלקוחות שלנו, להתגרות בהם.

תמונה שפורסמה על ידי BMW כדי להגדיל את המעורבות.
מקור

בשיווק באינטרנט זה קצר ולעניין

לאף אחד אין סבלנות לקרוא פוסטים ארוכים, במיוחד ברשתות החברתית. אתם צריכים לזכור שאתם כעסק מתחרים בכולם. בחברים, במשפחה, בסרטונים המצחיקים וגם בחברות האחרות. לכן אתם צריכים להיות שונים, לפרסם מה שמעניין את הקהל שלכם ולא מה שמעניין אתכם. לאף אחד לא אכפת מחזון החברה או מדברי המנכ״ל. בדרך כלל זה לא רלוונטי. את הדברים הללו עדיף להשאיר לאתר הרשמי שלכם.
המסר שלכם צריך להיות חד וברור. כזה שהגולש לא ידלג עליו ואפילו יתעכב כמה דקות כדי לקרוא אותו עד הסוף.
כדי לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק כדאי להישאר בטווח של 80-170 תווים בערך, אחרת הגולש שלכם עשוי לעזוב באמצע.

תדברו, תגידו מה אתם רוצים

איך לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק? פשוט תגידו מה שאתם רוצים. בשיווק באינטרנט כדאי לשים דגש על קריאה לפעולה, לומר לגולשים שלכם למה אתם צפים, למה הוא פה. אם מטרת השיווק שלכם היא להגדיל את המעורבות עם הגולשים, אז תגידו את זה. תגידו למי שעוקב אחריכם לעשות לייק או לשתף את החברים שלו.

שאלה ושקירה לפעולה.
מקור

זה אולי נשמע ילדותי, אבל אנשים לא ממהרים לעשות לעשות פעולה אם לא תגידו להם לעשות אותה. אבל קריאה לעפולה מגדילה באופן משמעותי את מעורבות הגולש עם הפוסט.
נניח ואתם מנסים לשווק באינטרנט מבצע חדש לחנות הבגדים שלכם, והגיע אליכם סחורה חדשה.
״אצלנו מתחדשים כל הזמן, סחורה חדשה הישר מאיטליה״.
יהיה עדיף לנו להוסיף לקריאה לפעולה.
״אצלנו מתחדשים כל הזמן, סחורה חדשה הישר מאיטליה. מה הפריט האהוב עליכם? התקשרו עוד היום לבדוק מידות!״
כאן במקרה הזה, גם שאלנו את הצרכן מה דעתו, וגם קראנו לו לפעול. בשיווק באינטרנט חשוב מאוד לשים דגש על הקריאה לפעולה, לומר בפירוש מה שאנחנו רוצים. כמה שפחות רמזים.

שיווק באינטרנט זה חיובי

בשיווק באינטרנט הישארו חיוביים
מקור

אף אחד לא רוצה לעצבן את הלקוחות שלו, לכן פייסבוק גם לא רוצה לעצבן את הלקוחות שלה. לכן באופן אוטומטי והגיוני, עדיף לפרסם תוכן שישעשע את הגולשים, ולא כזה שירגיז אותם. אז אל תרגיזו את הגולשים שלכם, פשוט תשמחו אותם ותרגמו להם לאהוב עוד יותר את המותג שלכם ואת התוכן שפייסבוק מציעה להם.
פוסטים מצחיקים או חיובים יזכו ליותר שיתופים מאשר פוסטים עצובים שיעוררו עצב או כעס אצל הגולש. שיווק באינטרנט עובד טוב יותר כאשר הוא חיוב, מצחיק, משעשע מאשר מרגיז. לכן נסו להיות חיובים ככל האפשר.

תמונה אחת שווה אלף מילים

כמו כל דבר כמעט בשיווק באינטרנט, אל שכחו את התמונה או את הסרטון. תמונה סרטון ושוב תמונה הם כלים מרכזיים ביותר בשיווק באינטרנט. פייסבוק מקדמת תמונות וסרטונים יותר מאשר טקסט בלבד. לכן כדאי יותר לשים את הדגש על התמונות והסרטונים. חוץ מזה, כולנו מכירים את זה שאנחנו גוללים בפייסבוק ופתאום רואים סרטון, זה הרבה יותר מושך את העין וגורם לנו לעצור מאשר טקסט ארוך בשחור ולבן.

פוסטים על תמונה זוכה לפי 2.4 יותר מעורבות מאשר פוסט ללא תמונה.
מקור

כך גם, אם אין לכם תוכן חדשותי הקשור לעסק שלכם לפרסם בדף הפייסבוק, תמיד תוכל להעלות תמונה של כמה עובדים משחקים במשרד. ככה, בלי תוכן מיוחד. שיווק באינטרנט זאת גם דרך ליצור חיבור פשוט בין החברה ללקוחותיה. וקל הרבה יותר ליצור חיבור בעזרת תמונות מאשר רק עם מילים. כאן אפשר לומר, תמונה אחת שווה אלף מילים.

אני מקווה שהבנתם איך לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק, ואיך לקדם את השיווק שלכם באינטרנט צעד נוסף קדימה. זכרו, שיווק באינטרנט הוא דבר חשוב מאוד בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים.

אם עזרתי לכם להבין לעומק יותר איך לכתוב פוסט מנצח בפייסבוק, אשמח שתשתפו את הפוסט הזה עם עוד אנשים שמתעניינים בשיווק באינטרנט. ככה, אתם תוכלו לעזור להם בחזרה.

Published inשיווק באינטרנט

Be First to Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *